Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


maandag 18 februari 2013

Hoe mijn uittredende dromen en/of ware BDE’s mijn zijn veranderde.




Ik behoef geen woorden vuil te maken over dromen in het algemeen.
Daarover is al zo veel geschreven dat dit een onzinnige aanvulling zou zijn.
Ik schrijf dit stukje vooruitlopend op het interview met Willem de Ridder, waarin ik min of meer bewust dit onderwerp heb laten liggen, omdat het verhaal over “het einde der tijden” volgens mij voor iedereen nu vele malen belangrijker leek.
Maar ik besefte wel dat dit onderwijl toch een essentieel onderdeel was van het hele verhaal, omdat het  tegelijkertijd ook weer afbreuk doet aan het verhaal,levend  in de wereld waarin “dromen als bedrog” worden gezien.
En daar kwam bij dat het zou zowiezo ter sprake komen vanwege een korte uitleg over het Ik-bewustzijn en het “hoger-bewustzijn” wat wij in deze Waterman-tijd allemaal gaan beleven.
Maar...
Als ik dit eigen stukje weg laat lijkt het wel of ik een groot “wetenschapper” ben, die of “gek” is of ”zijn tijd ver vooruit” is. Een soort Jules Verne dus.
Beide is de absolute onwaarheid en daarmee doe ik bovendien iets wat heet “pronken met de veren van een ander”.
Dit is iets wat ik haat, omdat dit werelds zo gewoon is als maar kan.
Iedereen maakt zich daaraan schuldig... al was het alleen al dat men de zgn. wijsheid uit boeken haalt of het zich via Universitaire studies eigen maakt.
Het in feite nog gekker, omdat ik nu met één been in deze wereld sta en met het andere in een wereld sta uit lang vervlogen tijden.


Met opzet ga ik hier nu dieper op in, omdat dit ten eerste in het recente interview totaal niet aan de orde kwam en ten tweede dat tot op heden niemand beseft wat dat echt inhoudt.
Ik kan dit rustig zeggen, omdat ik in mijn kleine wereldje waarin ik leef ook nog voor “normaal” [ haha ...of abnormaal ] wordt gezien in mijn doen en laten.
Dit is iets wat misschien wel de grootste dwaling is van hen die mij denken te kennen.
Dit is ook wat mij vaak zo doodmoe maakt en waardoor ik er eigenlijk het beste aan doe - en ook vaak doe - om te zwijgen als het graf als het om meningen gaat.
En dit hoort ook volgens onze huidige norm die “vrijheid van meningsuiting” heet.
Het lijkt er zelfs vaak op dat men mij in mijn Ego-jasje ziet, die met de vele verhalen uit is op erkenning.
Dit merk ik haast dagelijks en voelt erg “unheimisch” of ongemakkelijk..
Deze uittredingen zijn feitelijk ook gewoon dromen, waarvan de volksmond zegt “dromen  zijn bedrog”, En de meeste dromen zijn daarin gewoon angstdromen van “de angsthaas mens”..
Maar die uittredingen zijn daarin van een totaal ander kaliber, ook al lijken ze voor anderen vaak hetzelfde..
Deze dromen zijn totaal emotieloos en komen uit een andere wereld : een wereld die  voorouders heet.
Dit is wat wij noemen erflast.
Dit soort dromen zijn daarin niets meer dat kortdurende momenten van iets wat heet “de laatste ademtocht” waarin wij in razend tempo ons leven in de spiegel teruglopen....waarover ik in het interview iets meer vertel.
De erflast die wij met ons dragen heet niet voor niets onze  “stamboom”.
Het is als een boom waarvan de bast het Ego is die het inwendige van de boom beschermt.
We noemen dit zelfs ook wel “de egobast”.
Als die bast slecht is aangelegd, rot die boom weg en komen de jaarringen van buiten naar binnen één voor één los te liggen en rotten weg.
De jaarringen van tegenspoed zijn daarin het meest “gehard en blijven dan ook langer in tact.
Dit zijn de BDE’s of nachtelijke uittredingen, die zeker in deze tijd ook bij heel veel jongeren al plaatsvindt. Ik ben daarin dus bepaald geen uitzondering.
Men noemt dit in de medische wereld wel ADHD en/of schizofrenie.
Iedereen heeft als stamboom een ander levensloop gehad en krijgt dus heel andere BDE’s. Maar waarom ik het label “gek” opgespeld kreeg is een heel ander verhaal.
Maar zo zag ik als eerste mijn overleden grootvader, die als groot medisch wetenschapper mij oplossingen aanreikte t.a.v. geneeskundige problemen.
Natuurlijk vond ik dit uiterst vreemd, maar dit natrekkend bleek het wel “het ei van Columbus” en/of een grote HERontdekking.
Toen ik dit zo aan mijn hoogleraar vertelde, werd ik dan ook direct voor gek verklaard.
Dit was de eerste stap naar mijn isolement in de wereld.
Maar ik had wel een super-cadeautje gekregen waar ik de volgende jaren mee vooruit kon.
Dit was ook mijn eerste stap naar mijn zoektocht naar iets wat in de vrije natuur een onbekende is:namelijk ... ziekte.
Zo’n 7 jaar later - staat ook letterlijk in de Bijbel voorzegd - werd ik weer “door een dief in de nacht” wakker geschud en toen was ik te gast bij een monnik in Thessaloniki, die mij zo’n beetje de hele Bijbel voorlas: een boek dat ik nog nooit in handen had gehad.
Dit was een achteraf bezien een veel oudere jaarring uit mijn stamboom.
Later bleek dit klooster hoog op een berg waar ik toen vertoefde er nog steeds te staan.
Is dit niet uiterst vreemd?
Was ik echt gek aan het worden?
Ik vroeg derhalve een gesprek aan met het paramedisch centrum van van Praag in Utrecht, maar die wilde mij niet zien.
En dit leidde mij naar een “waarzegger in Oost Groningen”, die mij vertelde dat ik van mensendokter levensdokter zou worden.[ veel Groningers kennen hem van naam ].
Ik vond dit uiterst vreemd en hoewel hij bij binnenkomst al lachend zei dat hij die monnik op mijn schouder zag zitten, geloofde ik totaal niet wat hij mij voorspelde.
Achteraf misschien maar goed ook.
Zo werd ik iedere volgende7 jaar geteisterd door nachtelijke uitstapjes, die mij terugvoerde naar de Maya’s.
Maar het waren wel door mijn buitenwereld getriggerde uittredingen en/of ware BDE’s.
Als er dan ook maar één mens is die schizofreen is en/of in twee werelden leeft ben ik het wel.
Maar  niets - maar dan ook helemaal niets  - is daarin van mijzelf.
Het enige wat ik heb gedaan is natrekken wat ik natrekken kon.
Toen ik tenslotte te horen kreeg dat het tijd was om alles naar buiten te brengen heb ik gedaan wat mij opgedragen werd en dit is daarin mijn laatste interview geweest - levend in de wereld die van geen kanten de mijne niet meer is.
Ik kon niet anders, want zonder Ego als beschermende bast, kan ik ook niet anders dan accepteren wat er op mijn pad komt.
Het enige wat ik in al die vreemde uittredingen niet kreeg waren data, maar tot op heden verliep het - helaas - exact volgens dát wat ik om niets kreeg van mijn doodgewaande voorouders.
Nu kan en durf ik te zeggen....
Waarschijnlijk was ik ooit een schriftgeleerde die Jnana heette en heb ik meegewerkt aan het spel dat heet “de mensheid  met een leugentje om bestwil om de tuin te leiden”.
Waarom zeg ik dit?
Omdat ik ooit het boekje schreef “De Nada Openbaringen” en het onbewust signeerde met de naam Jnana, die naar later bleek echt te hebben bestaan.
Van dit soort zonderlingen waren er destijds ook maar zeer weinigen en dat maakt mijn droomuitleg voor anderen dan ook totaal oninvoelbaar.
Of anders gezegd:  Van zulk soort “stambomen” staan er slechts enkele en niemand kent ze.
Maar het betekent wel dat ik daarmee mede schuldig was aan het spel “een leugentje om bestwil” dat heet het geloof en o.a. dus ook schuldig was aan het opstellen van de 10 geboden, waarvan wij nu het wetboek van strafrecht van hebben gemaakt.
Maar het zijn wel regels die ons gehoorzaam één kant doen opkijken!
Ik was mede schuldig aan de brainwash “onderzoekt alles en behoudt het goede”., wat nu iedereen tot Ik-goden maakt en de wereld buiten ons zo zwart doet zien.
Een leuk voorvalletje daarin was een relatie met een vrouw die Reiki-inwijdingen had gehad en er opeens een spreuk op de muur stond “Ik ben God, “jij bent God en iiedereen is God”.  Helaas is dit wel de realiteit van vandaag.
Maar nu kan ik zeggen....
Ik was daar mede schuldig aan , want ik was  daar ooit bij betrokken.
Whenever this is about the truth of my being I feel  so sorry, but it worked perfectly.
We even have the feeling now that we really have a conscious mind to be friendly to each other.and even speak about a collective mind, however we are all super-ego’s
Maar de keerzijde van de medaille is wel dat ik “het leugentje om hemels bestwil” wel eerst dien te corrigeren voor ik dood ga , in de misschien ijdele hoop dat dit daardoor voor Confissius iets makkelijker zal zijn.
Dit laatste  lijkt misschien voor velen wel een bewijs van onvoorstelbare hoogmoed, maar daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Maar die Confissius is helaas maar een pion in dit 6000 jaar oude spel, die door het lot bepaald nu eenmaal als een egoloos “sterrekind” geboren is:  een sterrekind - gelijk Jesus en Boeddha  - zonder erflast en komende uit een zeer armlastig Engels gezin.
Dit houdt tevens in dat hij - behalve dat hij nooit in de wereld had kunnen staan - ook totaal geen angst heeft voor de dood.
Dus mij daar zorgen over maken is totale waanzienigheid.

Ach laat ik het hierbij laten in afwachting tot het interview met Willem de Ridder.

4 opmerkingen:

  1. Een algemene mededeling t.a.v reacties op dit blog.
    De laatste tijd komen er steeds meer spam-berichten binnen, die een eventuele destructie van het blogje kunnen gaan vormne.
    Dit deed webmaster Dennis besluiten om "het anoniem reageren" uit te schakelen.

    En dan de laatste ontwikkeling...
    Ik verwacht voor het weekend het "video-interview met Willem de Ridder" hier te plaatsen.

    Siegfried

    Nu zijn er dan weliswaar nog nauwelijks reacties, maar gezien de tijdgeest zal dat misschien nog veranderen en/of zullen er meer "reagluurders" komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Siegfried,

    Heb niet meer gereageerd, excuus hiervoor maar ik heb moeite om mijn tijd te verdelen, het lijkt met de dag sneller te gaan!
    Bovenstaand stukje vind ik heel erg speciaal.
    Heb me jaren terug belezen in lucide dromen, zeer interessant allemaal. Ik heb een tijd mijn dromen in de ochtend opgeschreven, ( dit zou lucide worden in volgende dromen stimuleren ) het is binnen een week of 4 gelukt om af en toe "bewust te dromen ". Erg leuk, maar misschien veel inbeelding.. Maar misschien is het hele leven wel een droom haha.. Wakker worden allemaal!!

    Wat jij hierboven schrijft met de details uit je "vorige leven(s)" vind ik gelofelijk gaaf, gaaf is natuurlijk een rare beschrijving maar het lijkt op een film die je beschrijft die je terug ziet na 'm eerder be-leefd te hebben.. en films kunnen gaaf zijn toch. Wat was er eigenlijk precies gebeurd in Thessaloniki? Kreeg je daar geen bevestiging of herkenning?
    http://www.reisbijbel.nl/europa/griekenland/bijzondere-bestemmingen/feed
    Is het dit klooster?? Supergaaf!


    Ook lijkt het bovernstaande stuk op een soort van opbiechten, weet niet wat dat verder zou betekenen maar het nieuwe tijdperk is misschien een tijd van opbiechten en openheid.. Maar als er eerst een grote verdrukking moet komen lijkt dat ook niet te kloppen.. of zijn het tegenpolen en staan ze nu beide voor de deur?

    Mensen hebben vreemde ervaringen, hebben god gezien, zijn door Jezus aangeraakt, hebben god "geestelijk" gevonden.. Belevingen die we niet op school leren. Het abstracte, wat is er nu echt tussen hemel en aarde?

    Groetjes Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. even kleine correctie van de webmaster. anoniem is nog wel mogelijk, echter er is een kleine verificatie nodig om te kijken of je geen robot (haha) bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Rob,
    Door technische prolemen met het blogje kon ik niet eerder reageren.
    Laat mij beginnen met [haha ] de foto van het klooster waar ik mijn inauguratie kreeg over een boek dat ik nooit had gezien of gelezen: de Bijbel! En ik had er ook niets mee!
    Het waren om in bijbelse temen te spreken dan ook "dromen die kwamen als een dief in de nacht".
    Als ik die foto zie komen deze bizarre herinneringen weer boven.
    Ik ben er nooit geweest - zoals ik hierboven vertelde.
    Die diepe uittredingen kwamen altijd op momenten dat ik het leven echt niet meer zag zitten en die keer was het een relatie met een vrouw waar ik smoor verliefd op was, al enige tijd mee samen woonde en er achter kwam dat ik [haha] niet de enige was.
    Hoe die diepe depressies altijd om de 7 jaar kwamen -zoals Bijbels voorzegd - is daarin natuurlijk geen toeval.
    Over hoe en waarom kan ik slechts filosoferen in relatie met cyclische processen als zijnde de 7 dagen in een week en Bijbels verhaald als "de 7 vette en 7 magere jaren". Die dromen kwamen op de omslagmomenten gelijk in een atoom twee Big Bangs plaatsvinden in één totale cirkelgang.
    Het is als Bijbels beschreven dat wij aan het einde van de 6-de dag in het evolutiespel tevoorschijn kwamen als zijnde "de kroon op God's Creatie".
    Bijzonder bizar is het wel.

    Dan je zgn. lucide dromen.
    Mijn ervaring is dat als ik het niet direct opschreef ik de vogende ochtend eigenlijk alles weer kwijt wat. Dit in tegestelling zoals jij het vertelt.
    Het feit dat je dit proces kon sturen maken die dromen in mijn ogen als "wishfull thinking dromen" , maar wie ben ik dat ik dat zeg.
    En dit geldt natuurlijk zeker voor je laatste alinea.
    Dit zijn m.i. pure dromen voortkomend uit giga angst en niets meer.

    Tenslotte sanp ik niet precies wat je bedoelt met "een soort opbiechten".
    Over die grote verdrukking kan ik slechts zeggen da wij daar nu in leven.
    Het is - zoals ik in het laatste film-interview zei - dat we leven in de Orsal Wells Systeemdictatuur en onderwijl dansend en springnd "Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap" vieren.

    Hier laat ik het bij
    Siegfried.
    Zij we niet waanzienig en/of ziende blind en horende doof?

    BeantwoordenVerwijderen