Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


woensdag 14 november 2012

Onderzoekt alles en behoudt het goede : De zin van ons lijden





Als er dan ook maar één Bijbelse uitspraak is die op ons lijf geschreven staat is het wel “Onderzoekt alles en behoudt het goede”.
Als er dan ook maar één uitspraak is die wij spiegelbeeldig hebben geïnterpreteerd is het deze wel, want wat voor de een goed is is voor anderen slecht.
En zeker nu kunnen wij stellen dat dát wat voor de mens goed is is voor alle andere levensvormen slecht, want momenteel is de mens als Bijbels voorzegd gelijk een sprinkhanen-plaag die de aarde in razend tempo leegvreet.
Dat dit nu wel duidelijk wordt is een open deur intrappen.
Maar desondanks gaan we met z’n allen nog vrolijk door met kinderen op deze wereld te zetten en krijgen er zelfs nog fokpremie voor.
Maar onderwijl hebben man en vrouw zich massaal in buitenshuis werken gestort en wordt het opvoeden overgenomen door mensen, die familiair en erflastig totaal geen binding hebben met die jonge kinderen.
Als ik eerlijk ben snap ik er menselijk gezien echt niets meer van.
Toen ik in 1980 mijn eerste boekje “Kanker ...Noodzaak?” schreef ik - het was een persiflage op promoveren en het was toen mode om zo’n proefschrift met stellingen te eindigen - als één van de stellingen in het nawoord “Als de vrouw in staat is om computers te baren, heeft de mensheid nog kans te overleven”.
Het was nogal cynlisch , maar tekende wel al mijn twijfel  over onze toekomst die er voor mij toen al erg somber uitzag.
Sterker nog!
Welke richting ik ook opkijk ... Overal zie ik waanzienigheid en mijn enige wapen om in vrede te leven is feitelijk geëvolueerd tot  “zwijgen als het graf” als het om pijnlijke essenties gaat.
Dit bleek recentelijk wel toen de man/vrouw rol hier ter discussie kwam.

En met al die onzekerheden zou de aanvullende voorzegging “Twijfel is het begin van de waarheid”  zeker in deze tijd van “technologische REvolutie” iets moeten zijn wat ons allen toch echt zouden moeten doen twijfelen of we goed zijn zoals we zijn.
Maar het tegendeel lijkt waar!
Mag ik dit de grootste “hoogmoed voor de val aller tijden “ noemen?
Of is het echt “ziende blind en horende doof “ als gevolg van onze verzorgingsstaat?
En de voorzegging “Oorlog klaart de lucht” is voor niemand ïets zeggend, behalve dat we wel weten dat in die periodes van lijden in het verleden onze “technologische revolutie” met sprongen vooruit ging.
Zitten we daar soms op te wachten?
Is het die “hoogmoed voor de val” die ons nu - enkelen daargelaten - zelfs het feest van ons leven doet leven?
Sorry, maar - of ik nu wil of niet- snappen doe ik er echt niets van.
Dat er bij velen nog twijfel is t.a.v. het hele verhaal kan ik mij donders goed voorstellen, want we worden van de wieg tot het graf gebrainwashd om positief te denken en dat overal een oplossing voor is. [ trouwens.....wat een bizar woord trouwens “oplossing”]

Maar het was ooit wel mijn twijfel ten aanzien van de doktersjas; een twijfel die nu voor mij een retorische vraag is geworden.
Die doktersjas was daarmee wel het begin van mijn twijfel die bij  mijn zoektocht naar ziekte begon , omdat ik bij God niet snapte dat geen dokter zich leek af te vragen waarom er steeds meer ziekte kwam en dubbel zo veel artsen.
Dit was zo en dit is nu ook nog steeds geen klap veranderd.
Nu is iemand haast abnormaal als er niet aan hem of haar wordt gedokterd.
Misschien is de enige verandering dat steeds meer mensen alternatieve wegen zoeken om ziekte zo “natuurlijk” mogelijk met natuur-middelen te couperen.
En de natuur ... Ach , die is er net als dokters toch ook voor ons.
Verder denkt de “unieke mens” toch niet?
Mijn hamvraag van destijds t.a.v. progressieve ziekte was toen “Dan doen we met z’n allen toch iets fout”  en wordt tot op heden door geen enkele sterveling, hoog-geleerde of dokter serieus genomen.
Maar goed... “Het is wat het is” [ ook zo’n fraaie dooddoener] en veranderen kunnen we toch niet meer.
Daar is het al veel te laat voor en ... is feitelijk Godse goed ook!!!
Maar dáár - in die doktersjas - begon wel mijn REsearch  naar de gevolgen van ons “uniek zijn” en kwam destijds in een diepe depressie toen ik netjes aan de zijlijn werd gezet, omdat ... Laat mij zeggen “Alles weten niet gelukkig maakt” ?
Kan het mensdommer?
De naam mensdom staat ons toch op het lijf geschreven?
Maar als gevolg van die depressie werd ik meer dan daarvoor geprikkeld om verder te zoeken naar de zin van ziekten en oorlogen, die zo typerend zijn voor de mens.
Oorlogen mogen dan een bakemat zijn voor grootse ontdekkingen, maar de vijand ziekte is dat zeker ook.
Toen  dit alles uiteindelijk resulteerde in het zien wat de zin van ons lijden werkelijk was , zag ik ook hoe onvoorstelbaar geniaal het was om de waarheid achter onze vermeende waarheid tot het einde der tijden verborgen te houden met de simpele woorden “Onderzoekt alles en behoudt het goede”.
Toen was mijn boosheid over de systeemdictatuur, die mij gek verklaarde ook op slag “a cruel joke of the devil”  waar ik tot op heden nog steeds inwendig om moet lachen.
Want had ik die lijdensweg niet bewandeld dan was ik nooit verder gaan zoeken in de spelonken van ons zijn.
Het klinkt wel cynisch, maar als er geen lijden was in de zin van ziekten en oorlogen waren we toch nooit op zoek gegaan naar iets wat heet de waarheid?
Maar één ding is zeker!
Als we de waarheid achter ons “vermeende uniek” zijn dan eindelijk vinden zal het wel verdomd zwaar op onze maag liggen.

Eind deze week zal onze icoon t.a.v. Universum-wetenschappen  - Prof. Dijkgraaf  - wederom een hoor-college geven met als titel “Het allerkleinste”.
Ik ben benieuwd of hij het zal hebben over “De kleinste eenheid” en/of het atoom die net als het Universum als geheel de weg naar onsterfelijkheid heeft gevonden.
Het  atoom dat ondanks zijn onsterfelijkheid wel haast de spiegel en/of het spiegelbeeld van het Universum is.
Ik zeg dit met zoveel klem , omdat het mij bevreemde mij dat hieromtrent nooit reacties op dit blogje zijn geweest.
Maar terugkomend op het hoorcollege van Dijkgraaf vrees is dat het waarschijnlijk zal gaan over “quasers en quarkers”, want we zijn en blijven toch “puntdenkers.
Waarom denk ik dat te weten?
Omdat - als hij “de kleinste eenheid van functie” als zijnde de spiegel van de het onsterfelijke kosmos zal beschrijven hij - gelijk Stephan Hawking  - direct door het Vaticaan zal worden teruggefloten.
Waarom...
Omdat onze laatste en Derde Wereldoorlog het essentiële sluitstuk is voor het voortbestaan van het Universum.
Zijn de volkswijsheden en/of gezegdes “Drie maal scheepsrecht” en “Al het goede komt in drieën” ook uit de koker van het waarheidsboek dat wij -onbewust van erflast - zo’n 2000 jaar hebben opgegeten en herkauwd?


26 opmerkingen:

  1. siegfried,
    Zou het 'mens-dom' daarom het 'dieren-rijk' benoemd hebben.
    Onwetend en slechts dienend voor elkaar.

    Maar dit dieren rijk wordt inmiddels wel beheerst 'beschermd' en verwoest tegelijk door datzelfde laatst geëvolueerde levende wezen of mens-zijn .
    Gister een kippeschuur hier afgebrand met 48000 legkippen en wat staat er in de krantenkop.
    "Enorme strop voor kippenboer"......
    We zijn "van god los"....allemaal want wie wil er niet elke dag "een eitje tikken" als 't maar niet te duur is......!?
    De laag boter op ons hoofd is on-metelijk en zal op 'het schavot worden bekogeld met eieren'
    Hard gekookt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Fons,
    Jij bent er als de kippen bij!!!
    Het verhaal staat er pas enkele minuten op!
    je moet haast wel gedacht hebben "Kip.. kip.. ik heb je".

    En laag boter op ons hoofd?
    Bedoel je namaakboter?
    Ik denk eerder dat we IN ons hoofd beschimmeld zijn door iets wat heet "het denk-virus".

    Eigenlijk zou ik het liefst de Bijbel met al zijn geniale vergelijkingen, opdat gij het niet verstaat" zodanig willen vertalen dat het "voordat het kalf verdronken is" het echte waarheidsboek wordt voor iedereen.
    Waarom?
    Omdat ik er dan misschien weer bijhoor als mensdommer.
    Maar je weet dat ik niet van lezen houd en dit boek is wel erg dik.

    Zombi Bok.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Siegfried,
    Lezen is misschien 'domheid maar erover lezen is 'gek'....ha ha
    "spijker in de kop"....zal ik dit voor 'de grap' noemen.

    http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_is_domheid


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fons,
    Effe sereneeus.
    We beleven vandaag in de Nederlands politiek een bijzonder fenomeen.
    Twee partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan maken compromissen.
    Ik heb altijd gezegd dat "compromissen maken altijd twee verliezers kent" en zo ziet het er voor ons Nederigland bepaald somber uit.
    Je weet dat ik met mijn lezing "Cancer, it's like economy tot monddode werd gepromoveerd.
    En dat het volk nu schreeuwt om nivellering van de inkomens is voor mij het teken aan de wand dat het zeer binnenkort einde verhaal is.
    Het is ook niet toevallig dat Obama dezelfde idee heeft voor AmenRika.

    haha
    Vrijheid, gelijkheid en broederschap!
    Bij geen van drieën weet men wat men zegt.

    Holy shit!
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fons,
    Je was net tussen ons in.
    Ik heb dit artikel over menselijke domheid gelezen en...
    Het slaat de spijker op de kop.
    En daarnaast is het in mijn ogen geniaal geschreven.
    Ik zou er bijna jaloers op worden...hahaha
    Het is haast ongelofelijk dat men op zo'n onderwerp aan de Universumtijd"kan promoveren.

    Kortom...
    Mag ik iedereen aanraden dit kleinood te lezen over "de mongool mens" en er zijn/haar commentaar bij leveren?
    Misschien dat het woord "zelfvertrouwen" dat ik haast dagelijks hoor hier althans uit de vanDale wordt geschrapt?

    Fons... bedankt!!!
    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha Fons,
    Ben ik weer.
    De site van Matthijs van Boxtel dendert nog steeds door mijn hoofd.
    Is het niet exact "De lof der zotheid".
    Die vent had ik toch al jaren geleden moeten tegenkomen?
    Het is toch verbazend dat zijn boeken "gefundeness Fressen" zijn?
    Maar ach... Time place moment, want de hysterie is nu op zijn hoogtepunt.
    Ik heb hem aangeschreven en ben benieuwd of hij - door zijn succes - niet ook omhoog gevallen is.
    Wie kan er met eer omgaan?
    In mijn ogen niemand en ik ben dan ook dankbaar dat ik everywhere als een zombi overkom.
    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Siegfried,

    Als iemand nog omhoog vallen kán na het schrijven van zo een bijzonder mooi en 'inzichtelijk' verhaal...kan de oorzaak toch alleen maar liggen in het tegengestelde van die 'domheid'.....Intelligentie....?

    dus kan er volgens mij ook alleen maar 'eergevoel' ontstaan bij 'intelligente' mensen'.....

    Wat mij betreft zou zijn hele tekst bij deze site mogen worden gezet want
    wat een bijzonder leuke aanvulling zou hr. Matthijs van Boxsel kúnnen zijn
    Hoewel dat laatste ,voor ons misschien, weer 'te veel eer' is....ha ha


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Siegfried en Fons,

    Godverdomme, ik wil graag reageren steeds maar het gaat me te snel om dit rustig te doen. Anders kom ik weer met totale nonsense zoals dit... nogmaals godverdomme!.. Fons, wat een bijzonder geniale woorden , ik werdt er al lezend ook jaloers op en daarom omdat ik me in mijn domheid gekrenkt voel poets ik mezelf op met gejatte wijsheid van ons hersendefect en had dus klaar geweest met.. denken is domheid waaruit intelligentie ontstaat. Achja, een volkswijsheid zegt...''geluk is met de dommen''.

    Waarom je dit stukje hebt geschreven Siegfried is mij een raadsel maar ik ga ervan uit dat dit is om de tijd de doden ?
    Wat mij wel opmerkte is dat ik hetzelfde gevoel krijg bij de nederig lijkende prof Dijkgraaf als bij dit stukje van Matthijs van Boxsel. Of dit nu m'n ego is of het trieste gevoel daarachter weet ik niet maar ik hoop dat hij reageert en uitlegt hoe hij zich voelde toen deze woorden van hem duidelijk werden. ''Ik denk'' het tegenovergestelde.

    Pascal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fons,
    Het is mijns inziens anders.
    Je wordt door anderen op een voetstuk geplaatst en het is de zwakte van de mens die daar geen weerstand tegen kan bieden.
    Andersom geldt hetzelfde.
    En dan je woord intelligentie.Betekent dit niet letterlijk "niets te vertellen hebben" of "zwijgen als het graf" of "zie en verbaas U"?
    Ik ga nog effe door ... met Uw welnemen.
    Wat voel jij bij eergevoel?
    Voor mij is eer als een geweer en dat zie ik helaas de hele dag om mij heen.
    Ach Fons ... het is toch nooit goed of het deugt niet?
    Hier zwijg ik bij alles als het graf en onderwijl werkt die stilte als een tijdbom met allerhande "ondergrondse" opmerkingen hoe slecht het is hier te wonen en hoe ik in het thuis altijd de macht heb.
    Gisteren een grapje "Doe niet zo moeilijk, want het leven is toch een sprookje".
    En het gaat maar door en gaat maar door.
    Maar ik kreeg er wel mijn uittredingen voor in de plaats en dus moet en kan ik er alleen maar dankbaar voor zijn.
    Net zoals ik als een kind zo dankbaar ben dat ik uit het medisch kartel werd geschopt, want anders had ik nooit gaan zoeken naar het waarom.

    Over die dokterswereld gsproken.
    Zag vanmorgen op het nieuws dat de medische wereld ruim 100 miljoen extra kreeg voor kankerresearch in relatie met genetische afwijkingen.
    Wauw...
    En een oncoloog vertelde dat zij in de toekomst genetische manipulatie gaan toepassen in plaats van chemo- en radio-therapie.
    Is het niet huilen van het lachen.

    En wat die hele tekst betreft...
    Het lijkt me inderdaad een prachtige aanvulling.
    Ben dan ook razend benieuwd naar de reacties.

    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Siegfried,
    maar....?
    Als wij zwijgen 'als het graf' hebben we daar toch een reden voor ?
    We denken b.v. te weten dat wij er 'beter' het zwijgen toe doen.....omdat het toch niets 'helpt' of 'toe voegt'....er is geen 'eer' aan te behalen...?

    Je schrijft het zelf al "het is niet goed of het deugd niet"

    Of we maken meer kapot dan ons lief is.....? ...en de angst om dat(wat ons lief is of misschien beter, dat wat we nodig denken te hebben) te verliezen lijkt groter dan 'het gevoel' iets toe te willen voegen..?

    We proberen toch allemaal(op jouw na dan )schade en schande te voorkomen door intelligent te doen wat we geleerd hebben...terwijl juist doen zonder denken 'wijzer' maakt.
    Heeft de volkswijsheid niet de gezegde:

    "Een ezel stoot zich nooit 2 keer aan dezelfde steen"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fons,
      Met gezegdes en volkswijsheden kan je iedereen de hersens inslaan, omdat er zo vele zijn.
      Voor mij gold en geldt nog steeds "Door schade en schande wijs".
      Maar ik kan je wel zeggen dat "zwijgen in deze evenveel agressie oproept bij de ander als praten.
      Nu blijf je perseveren over het bijzondere woord "intelligentie".
      Moet ik nu wederom de Bijbel erbij halen om je te vertellen dat het woord tot aan het einde der dagen zijn zuiverheid zou bewaren?
      Maar als er één woord wat we uit de vanDale kunnen schrappen is het lief of liefde wel, want het Ik kent maar één ding: HEBZUCHT!!!
      En daarvoor in de plaats moet dan m.i. "SCHIJNHEILIGHEID" komen.

      I feel sorry
      S.

      Verwijderen
    2. Siegfried,
      Dank voor jouw verhelderende visie.....

      Ik heb er wel even over 'na' moeten 'denken' van mezelf.

      Verwijderen
  11. Fons en Pascal
    Heb het verhaal van van Boxsel op het blog geplakt en kon niet anders dan teruggrijpen op mijn eerdere visie als zijnde "De mongool mens".

    En wb. Pascal's vraag...
    Dit is heel simpel.
    Ik merk hoe ik steeds verder afzak in het moeras en eigenlijk steeds meer verlang naar "de zevende hemel".
    En onderwijl heb ik nog zo veel prachtige Bijbelse vergelijkingen, menselijke beeldspraken en leuke weet-weetjes, maar het eindigt altijd weer in "gekrenkte domhoed" [ om met jouw woorden te spreken ].
    Als er dan één spreekwoord op mij van toepassing zou zijn is het wel "Door schade en schande iets wijzer geworden".
    En inderdaad...
    Mijn schrijven is in dit opzicht mijn vluchten voor de giga eenzaamheid, die haast dodelijk is.
    Om met het verhaal van Fons over pesten te spreken is geestelijk gedood worden wschl. pijnlijker dan zelfdoding.
    Is that clear???

    Zombi Bok.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Graag kom ik nog even terug.
    Ik denk niet dat iemand kan beseffen wat het is of met je doet om die BDE's of uittredingen te hebben gehad.
    Ten eerste zijn de ervaringen gerelateerd aan de erflast.
    Ik ken wel wat mensen die een o.a. traumatische BDE hebben gehad, die het leven opeens veel vrolijker en nonchalanter oppakten.
    Of het nu ongevallen waren of hersenbloedingen als gevolg van strese ze hadden allemaal iets kenmerkends
    Kenmerkend is dat ze in karakter erg veranderd zijn voor hun gevoel
    Misschien moet ik zeggen flegmatieker en boosheid vanuit het verleden kwijt waren.
    Bij mij was dit in zekere zin ook.
    Natuurlijk heb ik hen ook gevraagd of ze a.h.w. gedachten konden lezen of reacties van andere mensen anders interpreteerden, maar dit konden ze niet zeggen.
    Dit fenomeen van boosheid kwijt raken ken ik maar al te goed, maar daarnaast zie ik of hoor ik mede door woordkeus en mimiek vaak hele andere dingen.
    En de tijd heeft geleerd dat zoiets zien of weten - zoals de gezegde "Alles weten maakt niet gelukkig" luidt - dat ik dit moest laten voor wat het is.

    Maar één ding is zeker!
    Bij iedere nieuwe uittreding scheurt het Ego-jasje verder aan flarden en kom je echt a.h.w. in een spiegelbeeldige wereld te staan.
    Het is puur surrealistisch voor anderen en dit wekt weer vaak agressie op bij de naasten of andere buitenstaanders.
    Maria ziet me als dictator, mijn buren verklaarden mij kortgeleden voor knettergek en mijn moeder noemde me duivel.
    En dus ga ik zoveel mogelijk iedereen uit de weg.

    Mijn fase in Portugal was een fase van "gek doen om niet gek te worden" en als er hier één is die het lot tartte was het Pascal wel.
    Maar als ik goed terugkijk was dat eigenlijk bij zeer veel mensen.

    Wat ook heel opmerkelijk was dat ik steeds dienender of diensbaarder werd: een lachwekkende overlevingsdrift !?
    Dit dienstbaar zijn kennen heel veel mensen, maar dan gaat het erom - zoals Fons meermalen in oprechtheid liet zien en vertelde - dat het een streling van het Ego is.
    Maar dat ken ik niet als "naakte aap" zonder Ego-bescherming.
    En aangezien het Ego - als kenmerk - iets bizars heeft is het wel "NOOIT TEVREDEN MET WAT IS EN ALTIJD MEER WILLEN".
    Dat is de constante struggle hier ook in huize Bokkepoot

    Nu kun je dit ook wel van mij zeggen, maar natuurlijk kreeg ik de grote outline van het verhaal: een schilderij of puzzel die nog vele hiaten kent.
    En dat houdt mij bezig.

    Last but not least en misschien wel het meest bizarre ...
    Voor zelfmoord heb je een groot ego nodig en verschilt niet veel van fanatieke soldaten die tot op het bot gebrainwashd zijn dat de vijand vermoord moet worden.

    Laat me hier stoppen.
    Ik al het ermee moeten doen.
    Misschien komt er nog wel nieuw gevonden puzzelstukje naar buiten.
    Er liggen er nog genoeg.

    Wat ik nu wel als uiterst bijzonder ervaar is hoe monniken - in mijn beleven ware zoekers naar ons lijden - zich in groepsverband terugtrokken uit de wereld en... zich van tijd tot tijd lieten afslachten omdat ... Alles weten voor wereldleiders de dood in de pot moet zijn geweest.

    S...de naakte aap

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Siegfried,

    Ik vroeg dit mede omdat ik het niet meer kan volgen als het van de hak op de tak gaat. Ook bij de vorige onderwerpen hoopte ik iets van een reactie te schrijven maar nadat ik iets op het papier heb en dan de nieuwe reacties lees zie ik geen aansluiting meer en zit dan naar het beeldscherm te staren. Zoals nu ook weer... i´m sorry, zoals ik al vaker zei.. ik ben te stom.

    P... de dood in de pot.

    Pascal.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pascal,
    Dank voor je duidelijke reactie.
    Naar mijn bescheiden mening ben ik nu met veel te veel dingen tegelijk bezig.En daar komt nog bij dat het hier wederom een tikkende tijdbom is.
    Dit maakt het concentreren er niet beter op.
    Maar jouw leven is er door die twee koters en een werkende vrouw ook niet bepaald rustiger op geworden.... als ik het zeggen mag?
    Ach...
    Het is toch overal "post chaos lux".
    Maar ik neem het wel ter harte.
    S.



    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed,
    We hebben de soap van van Dijkgraaf ook weer gehad en voor mij zag het eruit als een totaal mislukte Freek de Jonge conferance.
    Toen ik vanmorgen de NRC las en een paar reacties erop zag waren het vnl. enkele wetenschappers die het een aanfluiting vonden voor de wetenschap.
    Ach...
    Hij werd niet voor niets naar voren geschoven door "de wereld draait dol".
    Siegfried
    p.s.voor Fons ..
    Kreeg vanmorgen wel een mailtje van van Boxsel die binnenkort tijd zou hebben om zich in mijn mensDOM verhaal te verdiepen.
    Ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom bent u zo tegen de hypothese van Niels Bohr

      [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Niels_Bohr ]

      Waar gaat hij fout bij het 'over de kloof'springen ? {Wetten van Einstein]

      Met vriendelijke groet,

      Henk

      Verwijderen
  16. Beste henk,
    Waarschijnlijk ben je hier een nieuwkomer.
    Waarschijnlijk heb je je niet verdiept in mijn wetenschappelijk werk van zo'n 30 jaar dat zijn bakermat vond in 6000 jaar oude nalatenschappen t.a.v. cyclische processen en waar ik uiteindelijk uitkwam bij de Maya-voorspellingen.
    U beweert hier dat ik tegen de hypothese van Niels Bohr ben
    Ik had wel van de naam gehoord, maar verder was ik onwetende.
    Leuk dat U er een linkje bij gaf.
    De ontrafelingen en/of hypothese van Bohr is waarlijk woordzuiver RE-search of heronderzoek, want al 6000 jaar geleden werd het atoom al beschreven als zijnde de kleinste eenheid van functie. Men liet daarbij tevens na dat het atoom en het HeelAl [de grootste eenheid van functie ] beide önsterfelijk waren en alles daartussnin sterfelijk was.
    Dit alles was een studie van zo'n 30 jaar.
    Voor een mini-inzage mag ik U verwijzen naar mijn website www.wetenschap-eindtijd.com
    En daarmee kan ik Uw tweede vraag [zonder vraagteken] ook totaal niet beantwoorden.

    Nog een klein grapje...
    Wist U dat in een atoom terug te vinden is hoe de evolutie van de hartslag ontstond en wist U dat er na de hartslag in een electron een micro Big Bang plaatsvindt, die identiek is aan de kernoorlog die nu steeds dreigender vormen aanneemt?

    M.a.w. U bent hier van harte welkom, maar vraag U wel iets meer te lezen over iets wat angstvallig geheim moet blijven tot de bom barst.

    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de soap van van Dijkgraaf ook weer gehad en voor mij zag het eruit als een totaal mislukte Freek de Jonge conferance.
      ---------------enkele wetenschappers die het een aanfluiting vonden voor de wetenschap.

      Wat doet je zeggen dat het een soap is en waarom dit woord, en waarom een aanfluiting....... waar gaan ze volgens jouw de mist/rook in ? en had u de naam Niels Bohr. dan niet bij Dijkgraaf gezien (laatse 10 min.)

      En waarom houd je zo vast aan de wetten Einstein.of durft je niet over 'de kloof'heen ? te denken...?

      Dank voor je andwoorden en het welkom heten en ik zal je website eens lezen.

      mvg

      Henk.

      Verwijderen
    2. Henk,
      Ik wil niet lullig doen, maar ook ik stelde je vragen die je gewoon negeert.
      Nu val je hier weer binnen met kritische vragen zonder dat je je mening zelf geeft.
      Het maakt mij heus niet veel uit, maar zo lang je zelf je eigen persoonlijke visie niet laat zien en je je voor geen meter in mijn Reseach hebt verdiept , kan je hier beter weg wezen.
      M.a.w.
      Komt er meer van dit soort [haha] bijdragen dan zal ik ze verwijderen.
      Siegfried

      Verwijderen
    3. ik zal je vragen en verzoek behouden,heb heel de avond en nacht gelezen, zelfs van confucius tot confisicus, en waarom noemt je hierin het verhaal van von braun moet dit m.i. niet J.Robert Oppenheimer zijn ?

      en ben dan tzt benieuwt naar je antw. op het Niels Bohr verhaal en waarom je het een soap vond ?

      mvg

      Henk

      Verwijderen
  17. Henk,
    je eerste vraag is simpel te beantwoorden.Ten eerste is het totaal onbelangrijk voor mij wie in dit laatste aeoon wat heeft "uitgevonden", want alles wat wij vinden is RE-search [= letterlijk heronderzoek] en geen search.
    Misschien hooguit de Higgs deeltjes van van Dijkgraaf, waar niemand iets aan heeft in mijn ogen.
    En alles wat wij via RE-search gevonden hebben gebruiken wij voor eigen gewin : individueel en collectief .
    Dat is ook wat ons nog dommer dan mensDOM maakt en de gezegde luidt dan ook niet voor niets "Een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen".
    En zo is het ook met Niels Bohr.
    Hoe weet ik dat?
    Kijk op de website over die nalatenschap waar het atoom als kleinste eenheid van functie al beschreven werd als zijnde onsterfelijk.

    Ach...
    Nu hebben we net het genetisch onderzoek achter de rug om een moord op te lossen.Kosten hiervan lopen in de miljoenen en krijgen we daar dat vermoordde meisje mee terug?
    Is dit niet bolle waanzin in een tijd dat de verkankerde geest van leven ons economisch stelsel tot kanker deed omvormen?
    Die kanker is nu zo ver gevorderd dat wij allemaal "vermageren".

    Dan hebben we ons kosmologisch onderzoek.
    Een miljarden kostend project en wat vinden we recent Ër is leven gevonden op Mars.
    Op alle planeten is iets van - wat wij noemen - een levensvorm geweest.
    Ook dat is - behalve dat onze definitei van leven wel erg bekrompen is - al jaar en dag geweten.

    Moet ik nog verder gaan met antwoorden?
    Mag ik je vragen wat jij onder "geweten" verstaat?

    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het vermoordde meisje krijgen we jammer genoeg niet terug. maar de mens die dit gedaan heeft is er wel mee gepakt, en de ouders kan dit evt. toch rust geven ?

      Ja je mag verdergaan met antwoorden want hier kan ik wel wat mee...

      Ja je mag me vragen wat ik onder "geweten" versta, alle bio en natuur wetten die er ooit zijn geweest in kaart gebracht hebbende of zo

      mvg

      Henk

      Verwijderen
  18. Henk,
    Dit zijn wel puur emotionele overwegingen en die leiden echt niet tot totale berusting.
    En als je alle emoties in termen van goed of kwaad beziet lijkt iedereen daarvan te barsten. Als je het woordzuiver analyseert is emotie "uit motie" en/of de dood in de pot.
    Ik wilde hier alleen maar mee zeggen hoe giga veel belasting-geld ons het kost om in schijnvrede te blijven leven.

    En wat je antwoord op geweten is is juist.
    Alles wat wij nu onderzoeken is al tot in de finesses geweten.
    Is dat niet van de domme?
    Ik heb er nog slechts de grote lijnen van mogen zien en dat ook nog via "Bijna dood ervaringen" .
    Dus trots is een woord dat bij mij niet voorkomt.
    Integendeel!!!
    En status zie ik als een stambeeld dat maar een kant kan opkijken.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Henk,
    Ik kom nog effe terug, want ik vond mijn reactie nogal flut t.a.v. DNA-onderzoek.
    De oorzaak van verkrachting en moord van het meisje is zo goed als altijd een hele andere dan iedereen vermoedt: de thuis-situatie.
    Men zegt dat het zo'n liefdevol gezin en zo'n liefdevolle vrouw is.
    Ja dat is de buitenkant, die vaak de spiegel van de binnenkant is.
    je weet inmiddels wel dat in mijn ogen liefde "fake"is.
    Het is óf liefdevolle castratie óf casterende liefde.
    Ik kan het ook anders zeggen "Liefde is niets meer dan hebzucht".
    maar al die dingen wissen we maar al te graag uit onze denkcomputer ... zoals wij nooit over onze slaapkamer-geheimen vertellen of er een emotionele vreemde draai aan geven.
    Maar goed!
    Dat is onze manier van rechtspraak , die in mijn ogen net zo krom is als de mens dom is.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen