Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


vrijdag 12 juli 2013

"Onze onwetendheid geweten en voorzichtig aangeraakt"



Dit mailtje kwam van Fons, die als geen ander in mijn verleden is gedoken waar ik o.a een website genaamd “Confissius” had .
Vele trouwe lezers weten waar die naam vandaan komt als zijnde de laatste profeet in het spel der vergissingen en de spiegel is van Confusius, die ons artificiële saamhorigheid gaf.
Toen hij mij de linkjes doorstuurde was zelf verbaasd welk een mooie of pakkende verhalen veelal in vergelijkingen dit waren. Wat mij wel opviel was dat zij toen nog - zo’n 15 jaar geleden - een stuk softer waren dan nu.
Maar de tijdgeest is inmiddels ook wel anders geworden.
Na enig heen en weer gepraat leek het mij een goed idee van Fons om - hoewel een deel ervan verdwenen is - deze oude Pandora Box aan de al zo lange lijst toe te voegen.
Dit was zijn intro richting U allen


Als bij toeval kwam ik op het Wereld Wijde spinneWeb, waarin we onderhand allemaal worden gevangen, nog een paar heel bijzonder mooie (bijna Filosofische)  bespiegelingen van je tegen .....wellicht om de tijd nog wat te doden ipv elkaar...ha ha ?......
Jij bent jouw 'zelf' al nagenoeg kwijt maar ik/wij nog lang niet dus kunnen we uit deze bespiegelingen wellicht voorzichtig in alle privacy....(ha ha ) nog iets meer van ons Egozelf 'oplossen'....als we de moed heb zo nu en dan.....voordat wij ons zelf letterlijk en figuurlijk op-lossen....??
Misschien is het ook nog mooi voor jouw laatste restje 'zelf'  om nog één keer terug te lezen op de 'valreep' vooral ook omdat jouw actieve Blogleven nu steeds meer op zijn 'laatste benen' lijkt te lopen en ook jouw levensenergie dag voor dag een stukje weg lijkt te ebben.
Ook al heb je alles al vele malen herhaald, heb ik toch de idee dat hier, de voor het 'Ego'  leesbaarste..versies staan neergeschreven....met humor zo hier en daar zodat we,ook al hebben we pijn in't 'hart' toch gewoon om ons zelf kunnen lachen met een traan welliswaar want binnenkomen doet het !!
.
Misschien (Ikke vindt het de moeite waard..ha ha ..) een idee om de Linken van de verhalen op het blog te zetten....
Hieronder staan ze :


Dank je wel Alfonsus

1 opmerking:

  1. Beste allemaal,
    Het blogje is nu zo'n 2 weken gesloten voor allerhande reacties, die niets bijdragen of veranderen aan hetgeen nu al zo'n 20 jaar mijn "werk" is geweest.
    En dan te bedenken dat ik hier al zo'n 20 - 25 jaar mee bezig ben.
    Al die tijd heb ik eveneens mijn best gedaan om onderdelen van dit complexe verhaal aanhangig te maken via video of interviews, maar niets - helemaal niets - heeft ergens toe geleid.

    Natuurlijk moet ik mij dit zelf aanrekenen en zeker in een tijd die nu laat zien hoe leugen en bedrog [ bewust of onbewust ] de bakermat van ons bestaan lijkt te zijn geworden.
    En zeker na het interview met Willem de Ridder werd mij meer dan duidelijk iedereen die hier iets in de melk te brokkelen hebben wel donders goed uitkijken om zich aan dit nog steeds heikele onderwerp te branden.

    Wat mij tevens opgevallen is dat ik van bijna niemand gehoord heb hoe moeilijk dit onderwerp "in de huiskamer" of onder vrienden bespreekbaar is en welke persoonlijke problemen dit oplevert.
    Ik bedoel "mee doen aan de leugen" om niet in een isolement te geraken.
    Daar valt natuurlijk ook zwijgen onder [ haha ]

    Maar goed.
    De mongool mens zal als rechtgeaard mongool blijven lachen tot het einde zijner dagen.
    Maar jammer vind ik het wel en het doet me ook pijn.
    Gelukkig heb ik geen seconde het gevoel dat ik beter mijn smoel had kunnen houden.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen